Muntlig fullmakt kan gis ved telefonhenvendelse til oss. For at fullmakten skal være gyldig, må debitor være til stede ved en telefonsamtale. Debitor bes om å identifisere seg selv og fullmaktshaver med navn og fødselsdato. Det gjøres oppmerksom på at muntlig fullmakt kun er gyldig for den aktuelle samtalen. For at fullmakten skal gjelde fremtidige henvendelser, bes det om at vi får tilsendt en skriftlig fullmakt.
Skriftlig fullmakt bes fremlagt, dersom fullmakten er av en mer omfattende karakter eller skal gjelde for en lengre tidsperiode. For at fullmakten skal godkjennes, må den inneholde navn og fødselsdato på debitor og fullmaktshaver, kontaktopplysninger til fullmaktshaver, informasjon om hva fullmakten gjelder med eventuelle begrensninger og hvor lenge den skal gjelder. I tillegg må fullmakten dateres og signeres av den som gir fullmakten (debitor). Dersom debitor kun ønsker å gi en generell fullmakt, kan malen på vår hjemmeside brukes.
Inkassomkostningene varierer etter beløpet det utestående kravet fra kreditor (kalt hovedstolen eller hovedkravet). Inkassoomkostningene er fastsatt i inkassoforskriften.
Dersom du ikke betaler gjelden din kan inkassobyrået vurdere rettslig pågang. Rettslig pågang betyr at kravet kan bli sendt til forliksrådet for å få en dom i saken, eller til namsmannen for å forsøke å få trekk i lønn eller utleggspant i f.eks. eiendom eller motorvogn.
Hvis du ikke har mulighet til å betale inkassokravet akkurat nå, er det viktig at du kontakter oss så snart som mulig. På den måten kan vi sammen finne en løsning. Du når oss på tlf +47 33 74 45 00 eller info@alektumgroup.no
Kontakt oss slik at vi kan se på din sak sammen eller logg inn på Mine sider for oversikt over krav.
Det tar som regel 1-3 virkedager før en betalingen blir registrert i våre systemer. Det er viktig at du betaler innen forfall for å være sikker på at betalingen kommer tidsnok. Vipps er et godt betalingsalternativ.
Fyll ut feltene under så svarer vi så raskt som mulig. Du kan også finne informasjon om din sak ved å logge inn på Mine Sider eller ringe oss på 24 00 46 86
Saksnummeret ditt finner du på brevet vi har sendt deg.
Mandag – Tors: 08:00-20:00
Fredag: 08:00-18:00
Avvikende åpningstider:
3 juli til 28. juli: 08:00-18:00
23 desember: 08:00-14:00
Romjulen: 09:00-14:00
Når du ringer til Alektum Group vil din samtale kunne bli tatt opp for kvalitets- og opplæringsformål. Dette gjør vi for å kunne hjelpe deg på best mulig vis og for å sikre god kvalitet av hensyn til deg og Alektum Group. Vi vil alltid informere deg og gi deg mulighet til å reservere deg før en samtale blir tatt opp. Behandlingen er basert på vår berettigede interesse. Dersom du ønsker å vite mer om hvordan vi behandler personopplysninger i Alektum, vennligst se vår Integritetspolicy her.
Slik håndterer vi lydopptak av telefonsamtaler
Lydopptaket kan benyttes til følgende formål