Kundeservice

Hvordan kan vi hjelpe deg? Her kan du få svar på dine spørsmål og tanker. Hvis du ikke finner det du leter etter, er du selvfølgelig velkommen til å kontakte oss!

  • Hvor høye er inkassokostnadene?

    Inkassomkostningene varierer etter beløpet det utestående kravet fra kreditor (kalt hovedstolen eller hovedkravet). Inkassoomkostningene er fastsatt i inkassoforskriften.

  • Hva betyr rettslig pågang?

    Dersom du ikke betaler gjelden din kan inkassobyrået vurdere rettslig pågang. Rettslig pågang betyr at kravet kan bli sendt til forliksrådet for å få en dom i saken, eller til namsmannen for å forsøke å få trekk i lønn eller utleggspant i f.eks. eiendom eller motorvogn.

  • Jeg kan ikke betale, hva skal jeg gjøre?

    Hvis du ikke har mulighet til å betale inkassokravet akkurat nå, er det viktig at du kontakter oss så snart som mulig. På den måten kan vi sammen finne en løsning. Du når oss på tlf +47 33 74 45 00 eller info@alektumgroup.no

  • Hvor mye har jeg igjen å betale?

    Kontakt oss slik at vi kan se på din sak sammen eller logg inn på Mine sider for oversikt over krav.

  • Er min betaling registrert?

    Det tar som regel 1-3 virkedager før en betalingen blir registrert i våre systemer. Det er viktig at du betaler innen forfall for å være sikker på at betalingen kommer tidsnok. Vipps er et godt betalingsalternativ.

  • Hva er min totale gjeld hos dere?

    Ta kontakt med oss og vi kan se på saken din. Du kan enten kontakte oss pr telefon eller e-post. Du kan også logge inn på Mine sider for å få en oversikt. Besøk vår nettside for innlogging via BankID.