Kundeservice

Hvordan kan vi hjelpe deg? Her kan du få svar på dine spørsmål og tanker. Hvis du ikke finner det du leter etter, er du selvfølgelig velkommen til å kontakte oss på info@alektumgroup.no

  • Jeg ønsker å gi fullmakt til en person, hvordan kan jeg gjøre det?

    Muntlig fullmakt kan gis ved telefonhenvendelse til oss. For at fullmakten skal være gyldig, må debitor være til stede ved en telefonsamtale. Debitor bes om å identifisere seg selv og fullmaktshaver med navn og fødselsdato. Det gjøres oppmerksom på at muntlig fullmakt kun er gyldig for den aktuelle samtalen. For at fullmakten skal gjelde fremtidige henvendelser, bes det om at vi får tilsendt en skriftlig fullmakt.

    Skriftlig fullmakt bes fremlagt, dersom fullmakten er av en mer omfattende karakter eller skal gjelde for en lengre tidsperiode. For at fullmakten skal godkjennes, må den inneholde navn og fødselsdato på debitor og fullmaktshaver, kontaktopplysninger til fullmaktshaver, informasjon om hva fullmakten gjelder med eventuelle begrensninger og hvor lenge den skal gjelder. I tillegg må fullmakten dateres og signeres av den som gir fullmakten (debitor). Dersom debitor kun ønsker å gi en generell fullmakt, kan malen på vår hjemmeside brukes.

  • Hvor høye er inkassokostnadene?

    Inkassomkostningene varierer etter beløpet det utestående kravet fra kreditor (kalt hovedstolen eller hovedkravet). Inkassoomkostningene er fastsatt i inkassoforskriften.

  • Hva betyr rettslig pågang?

    Dersom du ikke betaler gjelden din kan inkassobyrået vurdere rettslig pågang. Rettslig pågang betyr at kravet kan bli sendt til forliksrådet for å få en dom i saken, eller til namsmannen for å forsøke å få trekk i lønn eller utleggspant i f.eks. eiendom eller motorvogn.

  • Jeg kan ikke betale, hva skal jeg gjøre?

    Hvis du ikke har mulighet til å betale inkassokravet akkurat nå, er det viktig at du kontakter oss så snart som mulig. På den måten kan vi sammen finne en løsning. Du når oss på tlf +47 33 74 45 00 eller info@alektumgroup.no

  • Hvor mye har jeg igjen å betale?

    Kontakt oss slik at vi kan se på din sak sammen eller logg inn på Mine sider for oversikt over krav.

  • Er min betaling registrert?

    Det tar som regel 1-3 virkedager før en betalingen blir registrert i våre systemer. Det er viktig at du betaler innen forfall for å være sikker på at betalingen kommer tidsnok. Vipps er et godt betalingsalternativ.

Ønsker du at vi ringer deg tilbake?

Saksnummeret ditt finner du på brevet vi har sendt deg.

+47

Åpningstider

Mandag – Tors: 08:00-20:00
Fredag: 08:00-18:00

Avvikende åpningstider:
3 juli til 28. juli: 08:00-18:00
23 desember:  08:00-14:00
Romjulen: 09:00-14:00

Lydopptak av telefonsamtale

Når du ringer til Alektum Group vil din samtale kunne bli tatt opp for kvalitets- og opplæringsformål. Dette gjør vi for å kunne hjelpe deg på best mulig vis og for å sikre god kvalitet av hensyn til deg og Alektum Group. Vi vil alltid informere deg og gi deg mulighet til å reservere deg før en samtale blir tatt opp. Behandlingen er basert på vår berettigede interesse. Dersom du ønsker å vite mer om hvordan vi behandler personopplysninger i Alektum, vennligst se vår Integritetspolicy her.

Slik håndterer vi lydopptak av telefonsamtaler

  • Samtalen lagres i maksimalt 30 dager
  • Det er kun et fåtall personer som har tilgang til å lytte til lydopptaket.

Lydopptaket kan benyttes til følgende formål

  • Kvalitetssikre vårt arbeid
  • Opplæringsformål
  • Utrede uklarheter