Vi anbefaler alltid at du først kontakter vår kundeservice. Har du innvendinger som gjelder en konkret sak, for eksempel at du av en eller annen grunn ikke er betalingspliktig, skal du i første rekke snakke med den saksbehandleren som er angitt i brevet du har fått fra oss.
Du kan også gjøre innvendinger mot et krav på vår kundenettside.
Det er viktig at du beskriver tydelig og detaljert hva som har skjedd når du sender inn en klage. Prøv å være mest mulig konkret og oppgi alltid følgende opplysninger:
Alle klager behandles i henhold til egne retningslinjer for klagehåndtering, og klagen vil bli utredet raskt og saklig av en annen enn den som håndterte saken i første omgang. Vi gir deg tilbakemelding så snart utredningen er ferdig.
Ved å sende inn en klage til oss samtykker du i at Alektum Group AB behandler de personopplysninger om deg som du gir i skjemaet og i saken for øvrig. Opplysningene som behandles er de som gjelder saken. Opplysningene kan bli utlevert til aktuelle fordringshavere og myndigheter, samt bli brukt i eventuelle pågående saker hos oss. Du har rett til å få vite hvilke opplysninger vi har registrert på deg. Du kan sende oss en skriftelig anmodning. Skulle noen av opplysningene være feil, kan du kontakte oss for rettelse. Personopplysningsansvarlig er Alektum Group AB.